۱۳۸۸ آبان ۷, پنجشنبه

سوء استفاده دولت کودتا از زائران امام رضا(ع)

مشهد این چند روزه خیلی شلوغ است. خیل مشتاقان حضرت رضا (ع) از اقصی نقاط ایران و جهان خود را به هر وسیله ممکن به مشهد رسانده اند. جمعیت میلیونی زائران آن حضرت امسال گروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را هم در کنار خود می بینند. چنان که در خبرها آمده است، بیش از صد و هشتاد نماینده با خانواده هایشان به مشهد رفته اند تا در مراسم اعلام این شهر به عنوان پایتخت معنوی حاضر باشند. پروازهایی فوق العاده نیز برای سفر به مشهد در نظر گرفته شده است. این وسط دولت کودتا نیز که چند ماهی است به دلیل ترس از واکنش مردم، سفرهای استانی را تعطیل کرده بود، فرصت را غنیمت دانست تا شلوغی طبیعی مشهدالرضا را استقبال از خود جا بزند!
احمدی نژاد که هفته پیش در پاسخ به دعوت استاندار خراسان گفته بود "نائب الزیاره باشید" و در واقع قصدی برای سفر به این شهر نداشت، فهمید که فرصتی بهتر از این گیر نمی آید و باید برای طبیعی نشان دادن اوضاع به این سفر برود که در انبوه میلیونی زائران بالاخره چند هزار نفری طرفدار خواهد داشت!
امروز رسانه میلی و خبرگزاری های دولتی خبر از استقبال پرشکوه خودجوش مردمی دادند. (معلوم نیست در این استقبالهای خودجوش چرا همه پوسترهایی مشابه در دست دارند و آن بلندگوهایی که مردم را به شعار دادن دعوت می کند از کجا می آیند!)
نکته جالب آنکه آیت الله واعظ طبسی به عنوان نماینده ولی فقیه در خراسان، این بار هم به استقبال احمدی نژاد نرفت!


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر