۱۳۸۸ مهر ۲۶, یکشنبه

بام ایشان دو هوا دارد

اقتدارگرایان در ایران به خوبی، به کرات و به شدت نشان داده اند که به یک بام و دو هوا ایمان دارند، برایشان هدف وسیله را توجیه می کند و شتر سواری به سبک دولا دولا را هم خوب بلدند.
دین، عدالت، انسانیت، مهرورزی، آزادی ... اگر برای آنها باشد خوب است و اگر از منظر آنان بنگری به وفور در ایران رواج دارد ولی اگر این چیزها در حیطه منتقدانشان باشد، پیف پیف چه بوی بدی می دهد و چقدر توطئه اجانب در آن دیده می شود و حتماً دست ایادی استکبار در کار است.
در تازه ترین نمونه این تبعیض در نگرش، می توان به بحث ملس "رابطه با آمریکا" اشاره کرد. فرض کنید در همسایگی یک جوان ایرانی -که البته با یکی دو اصلاح طلب سلام و علیکی هم داشته است-، فردی زندگی کند که در حیاط خانه اش حیوان خانگی نگهداری می کند که اسمش را اهل خانه به مزاح "آمریکا" نهاده باشند. همین قدر نزدیکی به "آمریکا" برای توپخانه "کیهان" کافی است تا در بوق بدمد که: آی ایها الناس! دیدید این اصلاح طلبها دنبال نزدیکی به آمریکا هستند؟ بگیرید و حبسشان کنید این وطن فروشها را!
حالا دولت نهم و دولت بعد از آن که هر سال مسافر آمریکا بوده اند و در عراق هم با آمریکا بر سر میز مذاکره نشسته اند و رییس دولت اول تا آخر سخنرانی های بوش و اوباما در سازمان ملل را کاملاً بلعیده است و درخواست گفتگو با آنها داشته است و ... و به تازگی هم در بحث شیرین هسته ای هر تعارفی را کنار گذاشته و رسماً وارد مذاکره با شیطان بزرگ شده اند(!)، از نظر اصولگرایان محترم پاک و منزه هستند.
همگی در این چهارساله به تحسین و تمجید این مذاکرات و التماسها برای مذاکره پرداخته اند و این آخری را هم "پیروزی شکوهمند ژنو" لقب داده اند.
توپخانه کیهان هم آتش و شدت و حدت خود را کنار گذاشته و بعد از ده روز تنها انتقادی یواش(+) را نصیب احمدی نژاد کرده که: عزیز دل برادر! جلیلی در ژنو مذاکره نکرده، فقط چهل دقیقه تعارف کرده(!).

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر